Summering av Ottarstrampet del 1

Idag var det dags att bekänna färg. Alla konkurrenter skulle stå på startlinjen. Jari, Kenneth, Patrick, Henrik, Markus m fl från Östhammar, dessutom ett antal snabbisar från Tierp i form av Jocke, Linus och Micke.

Målet var att bli sämst tvåa i Östhammarsgänget, Jari räknar jag som proffs och dessutom Sollentunabo. Kenneth kändes som största hotet. Fick lite hopp när jag fick information om att banan skulle vara mest grusväg, dvs bara att "bomba". Passar mig som är starkare på asfalt än i teknisk terräng. SÅ FEL!!!

Återkommer till resultatet lite senare.

Vi packade och rullade iväg i samlad trupp. Väl på plats i Vendel blir jag snabbt varse att jag missat ett kapitel i stilskolan för cyklister. Det kommer dessutom innan dagen är slut visa sig att jag missat lite fler kapitel, eller iaf att fler borde ha läst...



Henrik Gille må vara en toppenkille på alla sätt men detta är nästan oförlåtligt...



Patrick funderar på hur snabb vagnen skulle vara i skogen



Ida, en blivande extremsportare.



Jag som nästan hade bestämt mig för Scott fick ett tecken...



Miss nummer två, lappen ska sitta på ryggen! Panik utbröt och det blev ett himla nålande för att rätta till fadäsen.



Fortsättning följer...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0