Cykelskolan fortsätter



Att raka eller inte raka är frågan. Eller egentligen är det ingen fråga, iaf inte för oss som cyklar lite mer än bara till ICA eller från grannfesten om det bjuds sprit.

Varför är frågan som ofta dyker upp. Ja varför... Svaren är olika beroende på vem man frågar, delvis beroende på ärligheten hos den som svarar.

För proffsen som får massage dagligen kan just det vara en anledning. Likaså kan fördelarna vid skrubbsår vara en anledning för proffsen och för glada amatörer som vurpar osedvanligt mycket... Vindmotståndet är en orsak som vissa anger, vilket ingen med förståndet i behåll borde gå på...

Då återstår bara två anledningar som jag kan komma på.

Ett - Det ser betydligt bättre ut i kombination med tights och liniment/svett/regn.

Två - Det inger en viss respekt och kan vinna psykologiska fördelar mot konkurrenterna om benen är rakade, välmatade och hyfsat rippade...

En bonus är att de känns betydligt mysigare också om de är släta. 

Spelar fotboll eller cyklar väldigt sakta...


Cyklar, ibland ganska fort.


Avseende dresscoden så kan kvinnor komma undan lite lindrigare än män. Iaf så länge de inte cyklar med nummerlapp eller kolfiberspjut som kostar 5-6 000 kronor per kilo.



Stilbrott som nedan kommer man Endast undan med om det är arrangerat för att ta en rolig bild och man precis som Tom Boonen har vunnit Paris-Roubaix.



För att avrunda lite seriöst och anknyta till Jaris felaktiga pedaler så kommer en kort pedalskola.

MTB-skogscykling. Kan klickas i på två sidor, just Jaris pedaler kan klickas i på fyra sidor. Pedalerna är även designade för att fungera i lera och skit.


Landsvägspedaler. Kan endast klickas i på en sida. Sitter lite hårdare i skon och har en större anläggningsyta mot skon för att avlasta trycket mot foten under många mils cykling. Finns i många varianter och priser.

Som avslutning så vill jag säga att jag hoppas att jag en dag blir:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0