Delsummering

Tog mig till slut i kragen och planerade en lagom rutt i dagens hårda vind.



Ambitionen var att cykla i drygt tre timmar och hålla pulsen under 70% av max. Nu hamnade jag lite i tidsnöd för att hinna luncha ordentligt och tiden blev ca två timmar och 20 minuter. Målet med pulsen höll, snittade 68%. Sträckan blev 68 kilometer och medelhastigheten i den hemska vinden var 29km/h. Nu var ju hastigheten idag ointressant men man kan ju inte låta bli att hålla koll  trots allt...

Turen gick från Östhammar via Harg och andra småbyar till Hallstavik där jag vände och körde samma väg hem igen.




Härliga vägar!


Järnboden


Kurvor och små backar nästan hela tiden.




Skönt för de små benen att få vila idag.


För nytillkomna ickecyklister så visar bilden funktionen med lösärmar. Är det varmt kavlar man ned dem, är de kallt dras de upp. Ett måsteplagg i varje cyklists garderob.


Bilden ljuger... och leendet är lite falskt. Jag tycker inte alls att det är speciellt roligt med lite längre pass i snacktempo utan sällskap. Det hörs ju liksom på namnet att snacktempo ska köras med minst två deltagare.


Med ett par mil kvar hem så var hungern nästan outhärdlig och den botades med besked efter en snabbdusch...







Kommentarer
Postat av: MM

VA e det jag ser?! Hallsta utan visit?!?! Väljer att glömma det fort!

2011-05-21 @ 12:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0