Gräsklippning, snöskottning och...

lövkrattning är ungefär det tråkigaste jag vet. Delvis för att det är enahanda jobb som aldrig tar slut. Gräset fortsätter växa, löven faller och snön kommer rasande oavsett om det är år 1893 eller 2021, antar jag iaf.

Funderade när jag gick runt med vår klippare, vilken jag dessutom inte riktigt kommer överrens med, på hur skulle man kunna lösa problemet, eller iaf göra det roligare.

Google visade sig ha många bra idéer, några så bra att jag önskar de skulle kommit från min klippska hjärna. (jag vet att klipska är felstavat men kunde inte låta bli... skrattade iaf själv. ;))

Ah! Så bra att jag verkligen hoppas den kommer i serieproduktion. Perfekt för cyklister som vill ta varje tillfälle att träna benen. Kan se mig själv komma infarande med pulsklockan runt handleden och glatt ropa till Nina att jag satt nytt rekord igen! Snittade x antal kvm/timme...



Hemmabygge på samma tema.



Ett annat alternativ vore att få grabbarna att vilja klippa.



Eller tjejerna...



Fast jag undrar om inte en sån där automatisk variant är allra bäst.



Skulle verkligen vara trivsamt att se klippningen utföras från det här perspektivet utan ljud, avgaser och gnäll.



Vid närmare eftertanke så skulle jag dessutom vilja ha en automatisk dammsugare. Problemet är väl i så fall vår Jack Russel, Foxi. Hon gillar ju verkligen vissa övningar mycket och jag vet inte riktigt hur en käck liten batteridriven dammsugarrobot skulle uppskatta att bli brutalt påsatt av vår söta terrier när den ska sköta sitt jobb...



De som har synpunkter på att vissa könsroller avseende grabbars och tjejers tycke och smak kan anas i inlägget hänvisas till att skriftligen skicka sina klagomål till: [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0