Hårresande...

Det finns mycket charmigt i Östhammar. Bland annat min frisör som dagen till ära kapat något hekto vikt på mig. Allt för att jag ska bli snabbare i skogen. En resa i tiden varje gång jag kliver in genom dörren.



Appropå hårresande så blir det nog några spurter i den hatade Kyrkbacken alldeles strax. Backen med stort B, inte för att den är brant eller lång, utan för att den avslutar varje träning med maxpuls... Just nu vill jag tro att det krävs besök av en Sollentunabo för att jag ska bli tvåa i den. Men eftersom jag är osäker på om det finns någon dold spurttalang i stan så är det bäst att ta varje chans att träna. Fundera på var det är exakt rätt tillfälle att dra igång spurten etc...

Här är nerverna på ytan och spurten är mycket när om inte redan påbörjad...


Ser beskedligt ut på bild men när hastigheten är 40-45 km/h uppför backen beroende på cykel och motstånd så svider både lungor och ben bra...


Planar ut och målet är nära.


Jättenära... Övergångsstället är mållinjen.


Japp! Jag var först igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0