Motiverad...

Ibland är det svårt att motivera sig, jättesvårt till och med. Jag hade en bra plan för dagen, distanspass på asfalt på förmiddagen, pannkakor med Patrick på Pinglan till lunch och ett längre pass på MTB senare på  eftermiddagen.



Som om vinden inte vore nog så lyser solen med sin frånvaro också. Å andra sidan så kan jag faktiskt från där jag befinner mig nu ana en bit blå himmel. Om jag tittar på träden med ett fotografiskt perspektiv så ser det dessutom helt vindstilla ut...

Eftersom jag oftast är en mycket positiv person så är det väl bara att ta fram kartan och fundera ut någon lämplig runda som räcker ca tre timmar så jag inte missar lunchen.



Ska sanningen fram så är nog vädret inte det värsta. Problemet är nog att jag är lite för social för att cykla lugna distanspass ensam. Jag har försökt förr och det slutar oftast med att jag blir uttråkad efter någon mil, kryper ned i bocken och bombar max för att komma hem så snabbt det går...



Gårdagens träning med Melins cykel och sport som bas satte nytt deltagarrekord, hela nio stycken! Tre skogsåkare och 6 som ville köra asfalt. Jag själv hade efter mycket vånda valt Tarmac som fordon eftersom det varit lite väl mycket kottplockning den senaste månaden.

Redan efter några kilometer hade två fallit bort pga av materialproblem. Rille som hade en trasslande skokloss anslöt igen när vi hade ca 2 mil kvar hem. Imponerande att byta klossen och sedan cykla motsatt varv tills han mötte oss!

Materialproblem nummer två var dåligt fastsatta pedaler på Gustav Halls cykel. Hoppas inte vevarna tog skada eftersom jag gärna ser honom på fler cykelpass då han sannolikt kan få oss glada cykelamatörer att lida svårt...

Kolla gärna Gustavs hemsida så förstår ni vad jag menar. www.gustavhall.se

Nästa onsdag ser jag fram emot tvåsiffrigt deltagande!



Jonas, Rille och Anders.


Avslutningsvis vill jag dela en underbar Idol-audition med er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0