MTB

Efter gårdagens mentala urladdning med både personlighetstest och hemmuppgift så var det extra skönt att ta sig ut och köra ett intervallbetonat pass MTB på favoritslingan.

Härligt att få med Patrick som börjar piggna till efter en vår full av förkylningar. Anar att det sega i näsan på honom är mest damm från matteböckerna...



Slingan vi kör är knappt 2,5 mil och går mestadels på fantastiska stigar. Lagom tekniska för att verkligen kunna pressa sig till det yttersta. KUL!!! Hastigheter på mer en 30 km/h är inte ovanligt bitvis.









Patrick tycker förresten jag är sopig i de stökigaste partierna på banan... Jag erbjöd honom att vi skulle byta cyklar en stund så han skulle få känna hur min gaffel funkar. Hehe, eller inte funkar snarare. Kommentaren efter några hoppiga hundratal meter blev att han trodde jag skulle bli minst 10% snabbare med annat material.

10%, det är många timmars träning det... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0