PB, Premiär, Spets och underskrifter

Vårens första tur med den lagade lilla båten skulle ske. Nina kunde tyvärr inte delta eftersom hon skulle jobba. Abbe och jag var iaf fulla av fiskelycka och Abbe hade laddat Jerk-spöt med sitt giftigaste vapen.



Japp! Där satt den! Första fina gäddan på hemmaplan!



En djurvän, eller iaf en som vill fånga fiskarna hellre än att äta dem, är försiktig med sina fångster.









Tillbaks dit den hör hemma.





På eftermiddagen blev det premiärgrillning i mammas och pappas grillstuga. Mamma fick sköta korvarna trots att det var morsdag.





Foxi spelade fot-/nosboll med grabbarna och blev så törstig att hon vägrade släppa greppet om den lilla fontänen. Vad kan göra en Jack Russel mer lycklig än en boll som sprutar vatten...





Dagen avrundades med att titta på Matilda och de övriga spetseleverna när de framförde en annorlunda och bra show i Uppsala. Ett snabbt besök hos Håkan blev det också innan det var läggdags.







Idag har det inte hänt så mycket mer än att jag pysslat med hemmet. Kört sopor, klippt gräs mm och skrivit på en hel bunt med papper... Mina anställningspapper, underbart! :)

I morgon måste jag försöka mobilisera lite kraft till att träna MTB. Känns viktigt att få upp farten i benen eftersom det är tävling på torsdag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0