Regn...



Ibland är cykelträning inte speciellt glamoröst. Idag var det ett sådant tillfälle. Ganska varmt och skönt när jag gav mig iväg på racern för att köra Öregrundsrundan ensam i maxtempo. Benen kändes ok däremot drog det förskräckligt i skinkmusklerna, antagligen pga av för många mil på kottplockarcykeln och för få på fincykeln...

Motvind till Öregrundskorsningen, kantvind till Öregrund och dessutom nyasfalterat och kladdigt. Såg fram emot medvind andra halvan, vilket jag också fick. Vad som inte ingick i planerna var att kallt ösregn som mer liknade hagel anlände samtidigt som medvinden.

Kall, less och med onda tankar om att jag borde valt skogen idag igen slutade passet långt ifrån max. 3,4 mil med 35 km/h i snittfart. Känner en viss oro när jag dras mer till kottplockningen än till asfalten just nu... Detta trots min rassliga 9 år gamla skogscykel... Om någon som känner Patrick Bohman läser detta så skvallra inte om mina onda tankar. Jag lovar, den som ens andas om det får storstryk!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0