Sitta rätt

Idag är det en utmärkt dag för att träna på att sitta rätt. Både "på hjul" i stark och jobbig vind och på en stillastående cykel i solen. 

Patrick jobbar eftermiddag idag och ville cykla till jobbet så jag gjorde sällskap. Tyvärr var underhållet på den gamla racern inte 100%-igt vilket ledde till att sadelhöjden justerades lite automatiskt. Passade bra med ett stopp för fixning så jag kunde ta tillfället i akt att illustrera de TVÅ (2) sätt man sitter på en cykel som står still. :)



Nu är min cykels ram väldigt slopad och liten, varför den inte är riktigt optimal att sitta tjusigt på...

 

Efter pausen fick jag ta över Patricks ryggsäck för att viktkompensera lite. Det var jobbigt i den hemska vinden. Touringcykling är inte min grej.

Vinden var som sagt svår, sällan rakt emot utan istället kastvindar från sidan som satte Patricks förmåga att ligga rätt på hjul på prov, mycket bra!

Snittet till Gimo blev 29km/h på hemvägen ville jag köra lite hårdare och snittade strax under 38km/h med 81% i medelpuls. Inte medvind hem heller med andra ord...

Nu väntar gräsklipparen.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0