Slut-

summering av gårdagen och kick off för den här dagen.

Blev tokslut efter lunchen igår, fick nästan bakiskänsla i hela kroppen av någon märklig anledning. Jag tar tillfället i akt att använda detta som bevis för att det inte är hälsosamt att träna lugnt och länge, vilket jag varnat för i flera år. Nej, kort och hårt passar nog mig bättre.

Turligt nog så sänder Eurosport Giro D'Italia nu så det var ingen katastrof att få dö i soffan en stund.

På kvällen skulle pass två köras, MTB med Patrick. Benen kändes som om de sov, djupt. Inledningen på slingan är ganska teknisk och jag vinglad och körde med sämre timing än någonsin. Jag är ingen fantom i de stökigaste partierna i vanliga fall men igår var det katastrof. Omotiverad, oengagerad och i total avsaknad av trycket i låren som normalt kompenserar bristande teknik.



Som en skänk ifrån ovan så har Patrick fuskat "lite" med underhållet av sin Scale... Det knakade, brakade och trasslade med växlarna vilket gjorde att vi vände hem till Ejdervägen igen för cykeltvätt och diagnos av problemet. 

Efter undersökning hittade vi en hel rad med bekymmer vilket lett till att en ansenlig summa lämnat Patricks konto och hamnat på cyclecomponents... Jag lovade P att inte fota och publicera hans kedja, vilket jag tänker hålla, iaf idag. :)

Idag ska bakre hjullagret rivas och servas, bland annat. (Ev kanske någon liten del försvinner i servicen så vi får hålla oss ifrån skogen några dagar extra...)

Kvällen spenderades slappandes i soffan medans Nina jobbade i samma soffa. 

Gårdagens största besvikelse var inte att vi fick avbryta pass två utan det som hände på kvällen. Det som gör att jag alltid kommer vara lite lagom mullig om magen. Nämligen min förmåga att stå emot frestelser när magen skriker och vill ha något gott. Snabbt som ögat försvann en del av hela meningen med förmiddagens lugna pass...



Lance Armstrong är i hetluften igen tack vare Tyler Hamilton. Svårt att veta vad man ska tro, tycka och önska. Det finns en mängd saker som talar för att Lance inte dopat sig. Tyvärr finns det en del saker som får mig att tvivla på hans oskuld också. Jag vill verkligen inte att han ska vunnit med orena metoder och jag hoppas för cykelsportens skull att han varit ren.



Tyler Hamilton var för övrigt en av mina största idoler innan han åkte dit...   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0