Snurr...

Den här veckan har det varit både irriterande väntan och snurr i huvudet. Efter en dag i huvudstaden imorgon så hoppas jag att det slutat snurra, eller iaf snurrar på annat sätt...

Efter att ha ägnat tid åt Patricks MTB så kändes det fint, och nödvändigt, att få händerna rena inför morgondagen. Att Fröken Tarmac också blev ren var en fin bonus då jag gillar att ha puts på prylarna.



Även hjulen fick sitt, eker för eker...

 

Pratade tidigare om ekrarnas effekt på aerodynamiken. Bontrager har valt platta och smala ekrar istället för runda eftersom de menar att det minskar turbulensen och därmed luftmotståndet. Notera också ekringen. Korsekrade på kassettsidan och radialekrat på andra sidan.



Kassetten är manligt liten, 11-23 tänder, vilket funkar fint i Uppland. Den kassetten skulle däremot inte ta mig uppför de brantaste bergen i Giro d'Italia annat än gående...

Proffsen löser de brantaste bergen på olika sätt, nedan är ett av de mer ovanliga jag sett. En MTB-växel för att klara en jättekassett. Mer vanligt är att välja en mindre klinga fram.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0