Wanted!

Jag utelämnade ett flertal cykelvarianter i ett tidigare inlägg. De flesta för att de inte intresserar mig nämnvärt. Det finns dock en viktig kategori jag glömde, nämligen Fixies eller single speed.

Coola cyklar som med fördel byggs på en gammal hederlig stålram. Minimalistisk design, en växel, i många fall ingen broms och inget frinav. En cykeltyp man glider med, till jobbet i kostym, till stranden i shorts eller till ICA för att handla. Ett varningens finger kanske bör höjas för att cykla med tunga kassar i händerna om man åker med fast nav och utan bromsar...

Jag vill ha en!

Om någon har en gammal stålhäst står och dammar i garaget så hör av er! Gärna av märket Peugeot, Crescent eller Specialized.

Nått i den här stilen skulle funka. Om Jörgen Molneryd läser detta så kan du väl fråga Affe om han skulle vilja bli av med just den där? :)


Målet är att cykeln efter moddning ska vara nått i den här stilen:







Crescent gjorde en cool cykel för något år sedan som skulle funka i princip omodifierad. Grymt läcker för att vara nyproducerad.



Finns tusentals cyklar på nätet att inspireras av, här kommer några till.

Före
 

Efter







Kommentarer
Postat av: Jörgen

Kollar med Löken på Måndag.

2011-05-22 @ 16:13:58
Postat av: Tobbe

Härligt Jörgen!



Han får räkna med att dra av min arbetskostnad på priset om han vill sälja... :) Hälsa alla!

2011-05-22 @ 16:20:20
Postat av: MM

E du snäll får du låna min skönhet från -87 när jag inte glider runt på den!

Snart e den klar....

2011-05-22 @ 23:46:38
URL: http://mostlmm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0